Да препоръчаш бивш работодател!


Представете си, че трябва да напишете препоръка на свой бивш работодател. Какво ще напишете? Как ще го представите?

Няма да влизам в подробности за причините поради, които човек напуска дадена работа. Но това се случва. И според мен е изключително важно да запазите добрите отношение със своя работодател и екипа от хора, с които работите. Може би тези „добри отношения“ на някой му звучи като хубаво пожелание или едно от онези неща, за които на един приятел на приятел му се е случило.

Като специалист мога да се похваля, че запазих добри отношение с всичките си бивши работодатели. С двама от тях дори сме партньори. Така в един момент аз трябваше да дам препоръка към бивш работодател.

В този момент впечатление ми направиха няколко неща, като например, че работодателят поиска препоръка от мен. Това не говори само за успехите постигнати от моя страна в партньорството. Това говори, че той самият е достатъчно зрял, за да не се притеснява да поиска препоръка.

Изглежда Информационните технологии, бизнесът, в който сме, все повече и повече не може да следва модел на служител и работодател. Всички ние имаме ангажименти, цели, мечти, но освен всичко това искам да се борим за правилната идея. А това понякога означава формално да сме служители, друг път партньори и понякога работодатели.

Интересно ми е, дали на някой друг му се е случвало да напише препоръка към бивш работодател?

8 comments

  1. Екскурзии Великден

    Според мен са малко хората, на които им се е случвало подобно нещо. Да напишеш препоръка за работодател си е отговорно. В някои от Фриленсър-сайтовете я има тази опция като задължителна. Когато разбрах това се изумих, но по-късно разбрах, че е доста полезно както за работодателя така и за самите потенциалне служители. Разбира се тези сайтове не са български. Практиката с препоръките към служителите все още не е навлязла с пълна сила тук, камоли за работодателите.

  2. занималня София

    Съгласна съм, че е изключително важно да запазим добрите отношение със своя работодател и екипа от хора, с които сме работили. Може би тези “добри отношения” на някой му звучи като хубаво пожелание.Спокойно мога да кажа, че до сега и аз съм запазвала добри взаимоотношение, твърдя, че не съм човек, който търси скандали, спорове или някакви интриги.Гледам да съм далече от тях и да работя това което се иска от мен, дори и повече.Просто защото така се чувствам добре.С предните ми работи запазих много голям брой приятелства по близки и не чак толкова близки, но на хора, на които мога да разчитам при нужда.И ако поискат с огромно удоволствие бих препоръчала.

  3. WelcomeTravel

    Когато съм доволна и впечатлена от нещо със сигурност държа това да се знае, защото вече много рядко (особено щом се отнася до работодатели) се случва на коректни хора!

  4. Snejana Atanasova

    Съгласна съм с по-горните коментари, обаче в действителност раздялата с добри чувства е рядкост в Бълагрия, а препоръки рядко се пишат.

  5. Thai

    Това ми допада! Обичам да разгласям, когато съм доволна от нещо или някой!

  6. Джаджите

    И аз съм сигласна, ако сте имали добри отношения препоръките са задължителни, не е нужно да е нещо официално и коментар в линктин би свършил работа.

Вашият коментар

