Който търси – намира. Как да бъдем намерени в Интернет пространството?


Една от печелившите стратегии на онлайн бизнеса е да бъдете лесно откриваеми в Интернет. Да предположим, че предлагате апарати за мерене на кръвно налягане. Когато евентуален клиент иска да си закупи такъв уред, но не е чувал за вашата фирма, той отваря страницата на Google и пише в полето за търсене „кръвно налягане“. За да сте сигурни, че клиентът ще посети вашия сайт, той трябва да е сред първите предложения на търсачката. Много рядко хората проверяват резултатите на следващите страници и вероятността да не бъдете открити, дори и някой да търси вашия продукт, е доста голяма.

Преди да ви споделя от какво зависи дали ще бъдете открити лесно или не, ще ви обясня какво означава терминът Оптимизация за Търсачки (от английски SEO – Search Engine Optimization). Това е процесът по подобряване на количеството и качеството на трафика към вашия сайт от различните търсачки. С други думи, колкото по-напред излизате в резултатите на различните търсачки, толкова по-добре. Чудесен начин да се свържете с вашите потенциални клиенти, което пък е важно условие за успеха на вашия бизнес.

Според експерти в областта, най-важният фактор, за да сте лесно откриваеми, е името на вашия уеб сайт. Това изисква да сте доста изобретателни, а това не е по силите на всеки. Търсачките използват името на сайта ви, за да ви добавят в регистрите си. Ще ви спестя техническите детайли. С  тях трябва да са добре запознати хората, които са разработили страницата ви. Още една причина да имате готино и лесно запомнящо се име – след като клиентите ви открият, те ще ви запомнят.

Ако искате да прочетете повече по въпроса, ви препоръчвам съветите на Ан Смарти. Докато търсех повече информация по въпроса с оптимизацията за търсачки, попаднах на доста български фирми, предлагащи услуги за оптимизиране на сайтове. За да ги намерите, напишете „SEO“ в Google. Дали най-добрите няма да излязат сред първите предложения?

One comment

  1. ekaterinaanachkova

    Мой близък приятел ми писа относно тази публикация. Той нарича SEO „вуду магия“ и е прав. Не могат да се вземат предвид абсолютно всички хитрини, за да се подобри търсенето на един сайт. За сметка на това ми даде някои много добри идеи, които на всичкото отгоре са много прости за изпълнение.

    Още в самото начало на разработване на сайта ви си изберете фраза, по която искате да бъдете намерени. В примера, който съм дала в публикацията, такава фраза би била „кръвно налягане“. Добавете тази фраза в заглавието на страницата в нейния код (title) и в ключовите думи пак в кода (key words). Първият линк, който се вижда, трябва да е точно тази фраза. Първото заглавие в нея също (heading ). Въпросната фраза трябва да е добре застъпена и в съдържанието на сайта.

    За по-любопитните, прилагам линкове с 55 съвета за подобряване на търсенето на сайтове (които дори майките ви биха харесали🙂 ), както и още 10 хитринки.
    Драго, мерси за коментарите🙂

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s