Уважавайте себе си, за да ви уважават и другите!


Най-важното нещо в бизнеса… не са парите. Те са само следствие от успешно приложени стратегии, тактики, и подходящо отношение. А в основата на всички е самоуважението.

Един начин да започнеш собствен бизнес е да се регистрираш като консултант във фирма, която се занимава с мулти-левъл маркетинг (маркетинг на много нива). Пример за такава фирма е Орифлейм, но по същия модел работят още много компании. Стоките не се предлагат в магазините, а се разпространяват чрез дистрибутори-консултанти с поръчка по каталог. Доста удобно за хора с фиксирано работно време. Не се налага да се ходи до магазин, консултантът оставя каталог, като се грижи след това да приеме поръчката и да я достави в някакъв срок. Положителното в започването на такъв вид бизнес е, че първоначалната инвестиция е сравнително малка (влючва първоначална такса и закупуване на първоначален комплект от предлаганите продукти). Един от начините за печалба е директно от комисионна върху самите продукти. Тя е сравнително малка, при все че консултантът трябва доста да се потруди за изпълняването на една поръчка:

  • Закупува мостри на продуктите, които показва на бъдещите си клиенти.
  • Закупува и разпространява каталози с продуктите. Често тези каталози се сменят всеки месец.
  • Приема поръчката, поръчва я, отива до централния офис в уречения ден и час.
  • Опакова я и я доставя на клиента в посочените от него място и време.

Доста тичане, нали? Другият начин да се развиваш в такава компания е да регистрираш други консултанти. Така се получава маркетинг на много нива, под един консултант има двама, под всеки от тях има още по двама, и т.н. Получава се пирамидална структура (не в лошия смисъл, разбира се), колкото повече нива има под даден човек, толкова по-добре.

Но нека се върнем на пряката печалба. Не знам дали благодарение на народопсихолигията ни, но българите приемат възнаграждението за добре свършената работа за нещо срамно. Поради тази причина често се срещат случаите в каталога да е обявена една цена за краен клиент, а консултантът умишлено да я намалява, ощетявайки собствената си печалба. Това е погрешно разбиране, че клиентът ще оцени направената жертва и ще се върне да поръча отново при същия консултант, защото ще спести няколко лева от цената.

Драги млади предприемачи, казвам ви го от личен опит. Клиентите поръчват от вас, защото са доволни от продуктите, които предлагате, харесват и вас като посредници, и винаги си правят сметка, че могат да си позволят да заплатят цената, която е обявена в каталога. Тези, на които правите „услуга“, не го приемат така и не го оценяват. Ценете труда и времето си и ще видите как самите ви клиенти ще започнат да го ценят. Ще се връщат при вас заради доброто отношение и обслужване, а не заради дребната отстъпка в цената.

Научите ли се да разграничавате бизнеса от личните взаимоотношения, нещата ще си дойдат на мястото. Опитайте и сами ще се убедите в това.

3 comments

  1. Николина Иванова

    Катя,ще продължавам да чета всичко което публикубаш,искам да успея ,да мога да продавам успешно облеклата които произвеждам и да наложа името на фирмата.

  2. ekaterinaanachkova

    Стискам палци да успееш и ще съм безкрайно щастлива, ако мога да ти помогна с информацията, която публикувам. Като начало виж какво ми попадна преди малко: Клуб „Спри и помисли“. Той също е насочен към малки и средни предприемачи. Имаш ли сайт, на който можем да разгледаме работите ти?

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s