Моят бизнес план – Част 2: Описание на компанията


След като се запознахте с изпълнителното резюме е крайно време да започнете работа по основната част на бизнес плана. Със сигурност през главата ви минават хиляди мисли, откъде да започнете, дали ще се справите, ще предизвика ли интерес вашата идея за бизнес у евентуалните ви инвеститори.

Макар и описанието на компанията да не е най-важната част от плана, тя не случайно е първото нещо, с което трябва да се захванете. Целта на тази част е не просто да въведе инвеститорите във вашия бизнес. Това описание служи предимно на вас, помага ви да съберете мислите си, да си изясните визията и стратегията. Едно е идеите да се нижат в главата ви, съвсем друго е да опишете всичко на хартия.

Няколко са основните точки, на които трябва да обърнете внимание:

  • Основни данни за компанията ви: име, юридически статут.
  • Предложение за бизнес – какъв е продуктът или услугата, която предлагате.
  • Мисия – към какво се стремите, наблегнете на моралната полза от вашия продукт или услуга.
  • Визия – какво искате да постигнете, отчасти включва мисията, но тук се акцентира на материалните цели.
  • Девиз – това е мотото, което съпътства всяка успешна компания (Винаги Кока Кола, Nike – Просто го направи, и т.н.).
  • Цели на компанията – конкретно какво искате да постигнете в материален аспект, например до 2 години всяко домакинство да разполага с вашия уред за познаване на времето.
  • Екип – хората са един от ключовете към успеха, няма нужда тук да описвате подробно членовете на екипа, но е хубаво да споменете как мислите да се разрасне този екип с течение на времето.
  • Пазар – кои са потребителите, към които сте се насочили.
  • Силни страни и основни умения – страхотен екип, оригинална идея, разчупен бизнес модел.
  • Фактори за успех – кратко обяснение на това, до какво ще доведат силните страни на компанията.
  • Предимства пред конкуренцията – набелязване на основната конкуренция, сравнение на техните силни страни срещу вашите.

Да, това от една страна е доста информация, но в никакъв случай не бива да изпадате в излишни подробности. Целта ви е да представите основна информация за бизнеса и компанията ви по такъв начин, че да плените бъдещите ви инвеститори да прочетат целия бизнес план.Отделете за тази част максимум 2 страници. Не разтягайте локуми, нека описанието е кратко, ясно, точно и разбираемо. Това само ще ви спечели допълнителни точки. Можете да опишете как е възникнала компанията, как се е събрал екипът. Не забравяйте, че вашите инвеститори са минали по същия път. В много от случаите във вас те виждат себе си, когато са стартирали бизнеса си и са се борили са всеки лев.

Намерете общ език с бъдещите си инвеститори, това не ви гарантира финансиране, но поне ще бъдете изслушани.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s